Coca-Cola: Razlog zbog koga su kole danas tako popularne

Coca-Cola - Gigant tržišta gaziranih napitaka

Nastanak Coca-Cola kompanije – Priča o tome kako je sve počelo

Coca-Cola kompanija danas je jedna od najvećih i najuticajnijih korporacija u industriji bezalkoholnih pića, ali njen početak nije možda i bio tako obećavajući. Sve je počelo 1886. godine u Atlanti, kada je farmaceut dr Džon Pemberton stvorio prvi sirup za piće koje će kasnije postati globalni fenomen. Recept je u startu bio zamišljen kao tonik, koji će podići energiju i osvežiti konzumatora, a prvi dodir sa korisnicim Coca-Cole, bilo je u jednoj maloj apoteci, po ceni od samo pet centi po čaši.

Pembertonov partner Frank Robinson — čovek sa neverovatnim osećajem za marketing je osmislio danas legendarni Coca-Cola logotip. Upravo ta grafika postala je temelj identiteta brenda koji će, kroz decenije, rasti u jedan od najprepoznatljivijih simbola modernog doba. Verujemo da nema pojedinca koji nije probao ovaj napitak, čuo za isti ili bar video njegov logo negde.

Coca-Cola i Pepsi - Neprestano rivalstvo
Coca-Cola i Pepsi – Neprestano rivalstvo

Iako je sam Pemberton ubrzo prodao prava zbog finansijskih poteškoća, novi vlasnik Kendlers prepoznao je potencijal recepta. Zahvaljujući njegovom agresivnom marketingu, početkom 20. veka Coca-Cola se već proizvodila širom Sjedinjenih Američkih Država, postajući nacionalni hit.

Kako je nastao Coca-Cola napitak i priča iza najvećeg brenda gaziranih pića

Coca-Cola napitak, danas jedan od najpoznatijih gaziranih napitaka u istoriji, prošao je zanimljiv razvoj. Originalni recept bio je kombinacija ekstrakta kola oraha, listova koke (kasnije bez aktivnog alkaloida), šećernog sirupa i prirodnih aroma. Upravo ta mešavina dala je piću karakterističan ukus koji je i danas strogo čuvana tajna.

Tokom godina Coca-Cola je postala mnogo više od osvežavajućeg napitka, danas je simbol američke kulture, pop ikona i globalna marketinška sila. Kampanje poput „Delicious and Refreshing”, „It’s the Real Thing”, „Taste the Feeling” i čuvena božićna kampanja sa Deda Mrazom doprinele su tome da Coca-Cola postane deo svakodnevnog života miliona ljudi. Brending, kao izuzetna karika u poslovanju ove kompanije otišao je tako daleko, da se danas deda mraz uvek vezuje za ovu kompaniju, zbog njenih marketinških aktivnosti tokom praznika.

Coca-Cola - Najpoznatija kola na svetu
Coca-Cola – Najpoznatija kola na svetu

Zanimljivo je da je Coca-Cola takođe imala ogroman uticaj na popularnu kulturu. Njeni oglasi, reklame i pakovanja često su bili inovativni, a upravo Coca-Cola je zaslužna za današnji vizuelni identitet modernog Deda Mraza u crvenom odelu.

Rast Coca-Cola kompanije i širenje portfolija

Od jednog napitka posluženog u apoteci, Coca-Cola kompanija se razvila u globalnog lidera u industriji bezalkoholnih pića. Kroz 20. vek kompanija je neprestano širila svoj portfolio, uvodeći nove proizvode i kupujući brendove koji su dopunjavali njihov asortiman. Danas kompanija u svom portfoliu na teritoriji Srbije drži veliki broj pića, dok je na globalnom nivou taj broj još veći.

Jedna od najvećih prekretnica bila je ekspanzija flaširanja. Sistem nezavisnih punionica omogućio je kompaniji da Coca-Colu plasira širom sveta mnogo brže nego što je to bio slučaj sa konkurencijom. Do sredine veka Coca-Cola se već prodavala na svim kontinentima, postajući „piće Amerike” ali i globalni fenomen.

Coca-Cola - Istorija koja traje
Coca-Cola – Istorija koja traje

Kroz godine, Coca-Cola kompanija preuzela je mnoge brendove kako bi odgovorila potrebama sve raznovrsnijeg tržišta. U njihov portfolio ulaze gazirana pića, negazirani napici, vode, energetski napici, sportski napici, čajevi, sokovi i mnogi drugi proizvodi koji zadovoljavaju ukuse potrošača širom sveta.

Brendovi koje Coca-Cola kompanija danas drži

Coca-Cola danas poseduje jedan od najraznovrsnijih portfolija napitaka na svetu. Iako je originalna Coca-Cola i dalje zaštitno lice kompanije, tu su i mnogi drugi brendovi koji predstavljaju važan deo uspeha kompanije koji leži u širenju i prilagođavanju trendovima.

Coca-Cola – Različiti napici iz portfolia

Brendovi koje kompanija Coca-Cola drži:

Coca-Cola Classic – originalni gazirani napitak koji je simbol brenda

Coca-Cola Zero – verzija bez šećera koja je osvojila globalno tržište

Fanta – najpoznatije gazirano osveženje sa ukusom pomorandže

Sprite – svež limeta-limun gazirani napitak

Schweppes – tonici i gazirana pića premium kvaliteta

Cappy – sokovi i nektari voćnih ukusa

Rosa i Dasani – brendovi flaširane vode

Fuse Tea – ledeni čajevi različitih aroma

Powerade – sportski napitak

Redbull – jedan od najpoznatijih energetskih napitaka globalno

Monster – energetski napici globalnog dometa

Coca-Cola kompanija stalno razvija nove proizvode, prilagođava ukuse lokalnim tržištima i ulaže u inovacije, poput redukcije šećera, novih pakovanja, recikliranja i održivih rešenja. Kompanija stalno ide u korak s vremenom, održava svoj portfolio već poznatim proizvodima ali i novitetima, te danas možemo naći Fantu sa ukusom grožđa, Coca-Colu cherry ili Fantu Shokatu, sa ukusom zove.

Rivalstvo sa Pepsijem – trka koja traje decenijama

Nijedna priča o Coca-Cola kompaniji ne bi bila potpuna bez pominjanja njihovog legendarnog rivalstva sa Pepsijem. „Cola ratovi” traju više od jednog veka i tokom decenija oblikovali su marketinške taktike, inovacije i nove proizvode u industriji gaziranih pića. Koliko god ratovi nosili lošu konotaciju sa sobom, ovaj marketinški rat je u velikoj meri inovirao marketing kroz razne sfere.

Coca-Cola i Pepsi - Neprestano rivalstvo
Coca-Cola i Pepsi – Neprestano rivalstvo

Danas rivalstvo postoji, ali u modernijem obliku. Coca-Cola dominira globalnim tržištem, dok Pepsi zadržava snažnu poziciju u određenim zemljama i segmentima. Ipak, Coca-Cola ostaje brend broj jedan kada je reč o gaziranim napicima, prisutnosti na tržištu i globalnom uticaju.

___________________________________________________________________________________________________________

A vi dragi naši, ne znamo šta i dalje čekate. Dopunite svoje zalihe napicima kompanije Coca-Cola i to putem linka koji vodi do naše web prodavnice. Ukoliko želite da izučite još nešto više o kompaniji Coca-Cola, preporučujemo naredni link, koji vodi do njihove oficijalne stranice.

Do skorašnjeg viđenja,
Vaš Probar!

Ostavite odgovor